Engels vanaf groep 1 met Anglia onderwijs

Engels is door de jaren heen een echte ‘brugtaal’ geworden. Een brugtaal wil zeggen dat deze taal wordt gebruikt voor internationale handel en diplomatie. Veel mensen beheersen Engels als tweede taal en daarom zal Engels nog vele jaren gesproken worden. Het is voor kinderen dan ook belangrijk dat zij deze taal in hun taalgevoelige periode (0-7) leren. Wij bij CBS de Brug maken gebruik van Anglia onderwijs, waardoor de kinderen op een natuurlijke manier de Engelse taal aanleren. Om de leerlingen Engels te leren maken wij gebruik van de “My name is Tom” methode. In dit artikel leest u alles over zowel Anglia onderwijs als de methode.

Wat is Anglia onderwijs?

Anglia onderwijs is erop gericht dat de kinderen al op zeer jonge leeftijd kennis maken met de Engelse taal. Op deze manier leren de kinderen de taal op een geleidelijke en natuurlijke manier. Op latere leeftijd zullen zij hier nog steeds profijt van hebben. De Engelse taal kan makkelijker naar een hoger niveau getild worden. Op school worden officiële Anglia examens afgenomen en ieder kind of zijn of haar eigen niveau. In totaal zijn er 14 niveaus en we streven ernaar om alles uit de leerling te halen. Bij het afronden van het examen krijgt het kind een erkend certificaat.

My name is Tom methode

Bij CBS de Brug gebruiken wij de “My name is Tom” methode voor het Anglia onderwijs. Dit is een hedendaagse methode om de Engelse taal aan te leren op de basisschool. Deze methode biedt een doorgaande leerlijn van groep 1 tot en met 8. My name is Tom legt al vroeg de basis in de taalgevoelige periode van het kind. De methode zal op spelenderwijs de natuurlijke taalwerving stimuleren, waardoor de kinderen veel minder moeite hebben met de taal in hogere groepen. My name is Tom is een uitdagend pakket met zowel online als offline lesmateriaal. Zo zijn er prentenboeken met liedjes cd en ook een online leer- en spelomgeving. Op deze manier worden de kinderen meegenomen in het boeiende avontuur van Tom.